УМЕТНИЦАТА VAGINAL DAVIS ГО ИСПРАШУВА РЕЖИСЕРОТ BRUCE LABRUCE

УМЕТНИЦАТА VAGINAL DAVIS ГО ИСПРАШУВА РЕЖИСЕРОТ BRUCE LABRUCE

Забелешка на уредникот: Родово-квир перформерката, кралицата на зинови, независна кураторка и оригиналната “црна глумица” Vaginal Davis неодамна го интервјуираше трансгресивниот хомокор режисер Bruce LaBruce. Старите пријатели имаа жива дискусија која се фокусираше на озборувања, лоши критики, бунтовни женски ѕвезди и последната целулоидна провокација на LaBruce, The Misandrists, која моментално игра на меѓународните фестивали.

Ова е првиот од двата делови.

Од Vaginal Davis

Ја сакам Bruce “Judy” LaBruce. Не можам да поверувам дека се познаваме повеќе од 30 години. Првите пет години од нашата врска беа само преку пошта. Убави, долги и ангажирани писма исполнети со фотографии, цртежи и ефемерност, кои, гледајќи наназад, исто така служеа како форма на терапија, така што неприлагодените би можеле да владеат. Ние, исто така, соработувавме заедно за бројни уметнички, филмски и сценски проекти како Blame Canada, Platinum Oasis, Visions of Excess and the Philosophy of Gifts, CHEAP Piano Bar, Truth or Nair, Super 8 ½Hustler WhiteThe Bad Breast и моите омилени CHEAP Blacky (нејзината прва фаза), Macho Family Romance и The Three Faces of Women.

Нашето пријателство понекогаш беше тешко. Bruce е себична, егоистична и разгалена. И тоа се нејзините добри особини.

Се сретнав со Judy (мојот прекар за неа, бидејќи таа наликува на Judy Garland од периодот на Mickey Dean), додека таа беше во Мексико на Меѓународниот филмски фестивал во Гвадалахара, каде што се прикажуваше нејзиниот најнов филм The Misandrists, квази римејк на филмот “The Beguiled” од 1971 година на Don Siegel. Во The Misandrists игра Susanne Sachsse (бестрашната лидерка на колективот CHEAP од Берлин), која исто така беше почестена во Мексико со награда за квир икона. Susanne е исто така ѕвезда на придружниот филм на Bruce, хистерично смешниот Ulrike’s Brain.

misandristsposter

Vaginal Davis: И двете, на свој начин работиме со архиви и архивирање. Твоите филмови се изградени на историското чувство за архивирање на филмови преку почитта. Архивите се озборувања, а озборувањата се една вистинска бескрајна архива. Дали гледаш на твојата работа во смисла на неповредување на сегашниот систем на производство, особено во однос на таканаречениот креативен и културен капитал? Каде сметаш дека се вклопува The Misandrists?

Bruce LaBruce: Озборувањето е една од највисоките форми на човечка комуникација, како што знае и вашиот CHEAP Collective, но во моментов, дури и професионалните колумнисти на озборувања, се чини дека се контролирани и кооптирани од страна на индустријата. Сето тоа е дел од неолибералната стратегија, медиумите да ги контролираат само неколку корпорации и да ги принудат своите вработени да се капитулираат сервилно на нивната реакционерна агенда под закана дека ќе бидат отпуштени и заменети со некој што е подготвен да се прилагоди. Заврши времето на махерите за озборувања Hedda Hopper и Louella Parsons, слободните женски радикали кои буквално ја контролираа индустријата! Но, озборувањата не можат да бидат содржани од страна на елитата, а интернетот цвета со писатели како тебе, кои го сеат семето на несогласување и незадоволство. The Misandrists можеби се отфрлени од страна на индустриските елити, но добива љубов од меѓународните филмски фестивали и критичари кои сé уште ги ценат подземните, култните и жанровските филмови. Со претстојните проекции на Меѓународниот филмски фестивал во Истанбул и BAFICI, Интернационалниот фестивал на независен филм во Буенос Аирес, Филмскиот фестивал Sitges и натпреварот на престижниот филмски фестивал LUCCA во Тоскана, филмот се шири. Ќе се гледа и на многу квир фестивали, но, секако, не е од помош кога идеолошки концентрираниот фестивал на геј конзервативни филмови, како Frameline во Сан Франциско, одбива да го прикаже The Misandrists, бидејќи тоа е филм за лезбејките во режија на геј маж! Оваа старомодна политика на идентитети е вистински непријател на кинематографијата и квир луѓето!

VD:  Твојот последен филм The Misandrists доби одлични критики. Лично, преферирам лоши критики. Тоа значи дека рецензентот навистина обрнал внимание, со цел да те утепа. Јо прочитав онаа бизарност за The Misandrists по светската премиера на Berlinale од писателот David Rooney на Hollywood Reporter. Дали ти се допаѓаат лошите критики колку и на мене?

Bruce Polaroid by Scott PilgrimBLAB: Јас сум кралица на лошите критики, нема сомнение за тоа. Можеби сум еден од ретките режисери кои можат да се пофалат со добиена критика “под нула ѕвезди”: The New York Post јасно прогласи во својот наслов “Super 8 1/2 во негативни броеви”! Еден критичар изјави дека мојот прв долгометражен филм, No Skin Off My Ass, бил “снимен во снежна бура и во лименка.” Но, тоа не беше сосема негативна критика. Тој, исто така, изјави: “Некој треба да му даде на Bruce LaBruce 1,98 долари за да направи уште еден филм”! Се уште можам да ценам претерана лоша критика, но некако – повеќе не се толку смешни, и се повеќе злобни. Тоа е особено досадно со оглед на тоа колку се ужасни холивудските филмови сега. Продолжив да правам претежно нискобуџетни филмови со сексуално експлицитни сцени, но благодарение на дигиталната технологија, мојата работа сега има многу подобра продукција. (Кога најпосле направив филм со поголем буџет – Gerontophilia – без експлицитен секс во него, Variety, кои отсекогаш ме осудуваа за правење валкани, порнографски филмови, во својот наслов буквално ме прогласија за “омлитавен”!) Ваквите рецензенти повеќе немаат изговор да ги критикуваат моите филмови, бидејќи се “лошо направени” или “технички нестабилни”, па наоѓаат и други изговори, секогаш одбивајќи да се осврнат на вистинското значење или содржината на филмот. (Контрарниот филмски критичар Armond White беше еден од ретките критичари кои се осврнаа на расниот агол во мојот филм Gerontophilia, за што напиша одлична критика.) Со таквите патријархално вградени трговски партали како што се Variety и The Hollywood Reporter, всушност е доста страшно. Тоа е во нивни интерес, и идеолошки и во однос на влијанието или ограничувањето на дистрибуцијата на филмови како моите, да ги обесхрабри луѓето да гледаат филмови кои не се вклопуваат во нивниот реакционерски, конзервативен поглед на светот. (Многу од нив се лимузински либерали, дури и полоши од конзервативците во нивното досадно засилување на статус квото.) Тие се вардачите на јавниот декор и вкус и ги дигаат носовите на се она што ги нервира или им се заканува, ефикасно обидувајќи се да поништи одредени филмови, обесхрабрувајќи ги дистрибутерите да преземат ризик за дистрибуирање на “тешки” филмови кои не ги содржат нивните формули за cookie-cutter (јас сум толку уморен од она што го нарекувам “coming of age porn”, особено во геј кинематографијата.) Дистрибутерите се особено непредвидливи овие денови, само сакаат да преземат строго наративни филмови со имиња на актери, помали реплики на холивудски студиски филмови. Очигледно со филмот The Misandrists, филм кој директно се насочува кон патријархалниот систем – и во нивните гениталии – тие можат само да се исмеваат и разрешуваат. Но, морам да кажам дека тоа ме натера да мислам дека сè уште ја правам мојата работа правилно. Гледањето на мажите како маршираат во кастрационата сцена е многу освежувачки!

Извор