Портрети на гламурозната париска транс заедница од 80-тите

Портрети на гламурозната париска транс заедница од 80-тите

Временскиот период се 80-тите години, а париските жени од фотографиите на Byron Newman се украсени со светкав накит, заводлива шминка на очите и големи количини на руменило. Повеќето жени се по потекло од Бразил; сите се сексуални работнички, и сите се транс. Тие изгледаат гламурозно, силни и секси – како од модните писти од музичките видеа на Gloria Gaynor или статистките на фотосесија на Grace Jones.

Newman имал 30 години кога се преселил во Франција за да биде уметнички директор на едно списание во Париз, но набрзо пронашол поголема уметничка инспирација во мигрантската заедница на транс жени кои работеле во блиската red light област Pigalle. Newman и неговата сопруга, француската актерка Brigette Ariel, се спријателиле со девојките и почнале да се дружат со нив, фотографирајќи ги нивните животи.

“Во тоа време не бев искусен фотограф”, вели тој. “Но, мислам дека фактот што користев прилично примитивна опрема и малото искуство, всушност дадоа нежност и непосредност што многу ми се допаѓаат. Ако би го сторил истото сега, нема да биде толку интересно како што беше”.

Newman фотографирал помеѓу 30 и 40 жени и сликите ги објавил во 1984 година, во книгата наречена The Ultimate Angels. Некои од овие фотографии сега се изложени во Ultimate Angels, заедничко шоу во галеријата Herrick во Лондон со сликарката Aphrodite Papadatou.

Додека бил во Париз, тој вели дека транс жените егзистирале на работ на општеството, маргинализирани и презрени од властите. Единствената публикација која претходно ја фотографирала заедницата на транс, сексуални работнички бил неделниот весник Paris Match, во кој се користеле долги леќи и инфрацрвен филм – како жените да се гангстери или криминалци.

Тоа само ја зголемило неговата решителност да прикаже една поинаква страна од нивните животи. Жените во фотографиите на Newman понекогаш позираат како модели на Playboy, но тој исто така ги доловува како се дружат со пријателките, како се сончаат топлес или се шегуваат на улица. “Поголемиот дел од времето, чисто го сликав она што беше пред мене”, вели тој. “Кога фотографирам жени, секогаш сакам да ги фотографирам оние кои изгледаат како да имаат контрола врз сопствениот живот, а не се пасивни играчки за мажите. Истото го направив и со нив”.

30 години подоцна, Newman и неговата сега поранешна сопруга изгубија контакт со многу од жените од неговите фотографии. “Тоа е многу минлив свет”, вели тој за Pigalle. “Имаше голем јаз меѓу правењето на фотографиите и издавањето на книгата – тригодишен јаз. Во тој период, многу од луѓето што ги запознавме се вратија во Бразил или беа депортирани”.

Меѓутоа, тој има убави сеќавања од времето поминато заедно. Една новогодишна ноќ, тие возеле до плажата со една пријателка по име Cassandra за да ја прослават традиционалната бразилска церемонија за благословување на следната година. Додека Cassandra фрлала бели цвеќиња и златен накит во океанот, тие заборавиле дека го паркирале автомобилот на песокта за време на надоаѓачката плима. “Кога се вративме, автомобилот беше половина потопен”, тој се смее. “Во два часот наутро на Нова Година, моравме да повикаме противпожарна бригада!”