9 изданија кои го осветлуваат КВИР животот

9 изданија кои го осветлуваат КВИР животот

Гордоста е родена од протест. Она што започна како комеморација за немирите Stonewall во 1969 година, прерасна во месец посветен на признавање и славење на влијанието што лезбејките, геј, бисексуалците и трансродовите поединци ги имале врз историјата и културата. Фотографиите продолжуваат да бидат инструментални во размислувањето и обликувањето на претставите на ЛГБТК заедниците. Овој месец, Aperture ги истакнува деветте фото-книги кои радикално ја преиспитуваат квир видливоста.

  1. Aperture, Issue 218, “Queer”

“Квир нема изглед, големина, пол”, пишува Vince Aletti. “Квир се спротивставува на границите и одбива да биде тесно дефиниран”. Во текот на изминатите три децении, јавниот разговор за тоа што значи да се биде квир еволуирал и останува не само релевантен туку и неопходен за продолжување. Со делата на фотографите како што се Zanele Muholi, Ren Hang и Catherine Opie, изданието на Aperture е основен пример за начините на кои сликите го обликуваат тој разговор.

Ren Hang, Untitled, 2013–14

Zanele Muholi, Zukiswa Gaca, Grand Parade, Cape Town, 2011

Hal Fischer, from Gay Semiotics, 1977

2. Peter Hujar: Speed of Life

Peter Hujar почина од СИДА во 1987 година, оставајќи зад себе сложено и длабоко дело фотографии. Недоволно почитуван за време на неговиот живот, Hujar беше водечка фигура на културната сцена во центарот на Њујорк во 1970-тите и ’80-тите години, инспирација за легендарните фотографи Robert Mapplethorpe и Nan Goldin. Меѓу неговите субјекти се визионери како Susan Sontag, William S. Burroughs и Andy Warhol. “На многу начини Peter Hujar го дефинираше центарот за мене”, напиша фотографискиот критичар Vince Aletti. “Тој отиде на места на кои јас никогаш не се осмелив, и се дружеше со луѓе за кои јас само можев да прочитам.”

 

Peter Hujar, David Wojnarowcz Reclining (2), 1981

Peter Hujar, Gary in Contortion (1), 1979

Peter Hujar, Ethyl Eichelberger as Minnie the Maid, 1981

 

3. Muse: Mickalene Thomas Photographs

 

Mickalene Thomas влече инспирација од културните икони и нејзините врски со љубовниците и семејството, за да ја потисне машката перспектива и да наметне нови дефиниции за убавина. Thomas, која неколку години поминала оддалечена од нејзината мајка пред да ѝ каже дека е лезбејка, го изјави следното за нивната соработка: “Користењето на мојата мајка како модел ни овозможи време за воспоставување на овој убав однос, за да ја запознаам” таа рече. “Сметам дека тоа е начин да ја направам среќна”. Muse ги собра нејзините различни пристапи кон фотографијата во една храбра истрага за родот и сексуалноста.

 

Mickalene Thomas, Remember Me, 2006

Mickalene Thomas, A Moment’s Pleasure #2, 2007

Mickalene Thomas, I’ve Been Good to Me, 2011

 

4. George Dureau: The Photographs

Роден во Њу Орлеанс во 1930 година, George Dureau почнал да ги фотографира за задоволството своите љубовници и како истражувачки материјал за неговите слики. Дури подоцна тој почнал сериозно да ги смета своите фотографии како уметнички дела. Dureau е познат по својот нежен, хомореотичен пристап кон неговите субјекти, меѓу кои и измамници, лица со ампутирани делови од телото, луѓе со џуџест раст и бесцелници. Споредено со работата на Robert Mapplethorpe, фотографиите на Dureau се разликуваат преку интимната врска помеѓу фотографот и субјектот. “Моите модели се луѓе кои се убави и секси и фактот дека постои израсток онаму каде што треба да биде раката или ногата, не ја нарушува нивната сексуалност или нивната убавина”, рече Dureau во интервјуто за 2005 година. “Не велите:” Па, да ја исфрлиме оваа мала римска скулптура, бидејќи е делумно скршена “”.

 

George Dureau, Roosevelt Singleton, 1974

George Dureau, Fred Temnel, 1976

George Dureau, Earl Leavell, 1977

 

5. The Ballad of Sexual Dependency by Nan Goldin

Иконичниот визуелен дневник на Nan Goldin ја прикажува борбата за интимност и разбирање меѓу нејзините пријатели, семејството и љубовниците во 1970-тите и 80-тите години. Нејзината работа опишува еден свет кој е висцерален, обвинет и се обидува да живее. Освен тоа, работата на Goldin ја оспори цензурата, ги попречи родовите стереотипи и ја донесе клучната видливост и свесност за кризата со СИДА. Самата Goldin рече: “Јас сум бисексуалка, па не можам да излезам како геј. Кога сум геј, јас сум многу геј. И кога сум со мажи тогаш, знаете, јас сум со мажи. Јас не се заљубам во луѓето поради нивниот пол. ”

Nan Goldin, Trixie on the cot, New York City, 1979

Nan Goldin, Twisting at my birthday party, New York City, 1980

6. Brush Fires in the Social Landscape by David Wojnarowicz

Во текот на неговата кариера, користењето фотографија на David Wojnarowicz беше извонредно, како и неговите невидени начини на решавање на кризата со СИДА и прашања на цензура, хомофобија и наратив. Brush Fires in the Social Landscape, започнат во соработка со уметникот пред неговата смрт во 1992 година, го истражува длабокото наследство на Wojnarowicz преку леќата на неговите пријатели и заедница, меѓу кои и Nan Goldin и Kiki Smith.

David Wojnarowicz, Seeds of Industry II, 1988-89

David Wojnarowicz, Untitled (face in dirt), 1990

David Wojnarowicz, Where I’ll Go After I’m Gone, 1988-89

 

7. Manhattan Sunday by Richard Renaldi

Како млад човек кој неодамна го прифатил својот геј идентитет, Richard Renaldi најде дом во “мистеријата и напуштањето на клубот, ноќниот пејзаж, а потоа и крајот на ноќта, од кои секоја нуди трансформација на Менхетен од познатиот свет во сон на ликови кои ги рефлектираат своите фантазии на големата сцена “. Во Manhattan Sunday, Renaldi го доловува тој етеричен момент кога саботната вечер се разгорува во недела наутро во Менхетен и ги поттикнува живописните ноќни ритми на градот.

 

Richard Renaldi, from Manhattan Sunday

Richard Renaldi, from Manhattan Sunday

Richard Renaldi, from Manhattan Sunday

 

8. Paz Errázuriz: Survey

Чилеанскиот фотограф Paz Errázuriz е познат по поминувањето неколку месеци или години во одредена заедница, градењето на доверба и внимателното проучување на општествените структури, меѓу нив и бордели, засолништа, психијатриски одделенија и боксерски клубови, каде што на жените им е забранет пристап. Во 1980-тите, за време на диктатурата на генералот Augusto Pinochet, Errázuriz направи слики од транс-проститутки кои работеле во тајни бордели во Сантијаго и Талца. “Резултирачката серија, La manzana de Adán (Adam’s apple, 1982–87), ги покажува интимностите што ги поттикнуваат квир мажите и транс жените во избраните семејства формирани во борделите”, пишува Julia Bryan-Wilson. “Децении пред порастот на фразата – транс феминизам и зголемената интеграција на (некои) транс тела, La manzana de Adán на Errázuriz се обидуваше да ги долови транс жените во Чиле без срам или стигма”.

 

Paz Errázuriz, Evelyn IV, Santiago, from the series Adam’s apple

Paz Errázuriz, Club Buenos Aires, Santiago, from the series (In twos) Tango

Paz Errázuriz, Boxer VI, Santiago, from the series Boxers: The fight against the angel, 1987

 

9. Suburban by Jimmy DeSana

Сексуално наелектризираните фотографии на Jimmy DeSana на голи субјекти во Suburban, прават распакување на стереотипите и испитување на културните обичаи. Како водечка личност во уметничката сцена во центарот на Њујорк во текот на 1970-тите и 80-тите, DeSana одигра клучна улога во прикажувањето на квир идентитетот. Неговите надреални фотографии ги вклучуваат секојдневните предмети за да го истражат човечкото тело како жив и скулптурен објект. “Јас навистина не ја доживувам мојата работа како еротска”, изјави DeSana за Laurie Simmons, неговиот современик и долгогодишен цимер. “Телото го доживувам речиси како предмет”.

 

Jimmy DeSana, Thimbles, 1983

Jimmy DeSana, Storage Boxes, 1980

Jimmy DeSana, Untitled, 1979

 

Извор